×

Jak wykorzystujemy pliki cookie?

Niezbędne pliki cookie są wykorzystywane w celu prawidłowego funkcjonowania strony. Strona korzysta również z analitycznych plików cookie, które wykorzystywane są w celu ulepszania funkcjonowania strony i informacji o sposobie korzystania ze strony. W celu uzyskania więcej informacji na temat wykorzystywania plików cookie, zapoznaj się z naszą Polityką cookie.

RODO – ochrona danych osobowych

RODO JEST TO POWSZECHNIE UŻYWANY SKRÓT ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE)  nr 2016/679 
O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH

Prosimy o zapoznanie się z poniższymi klauzulami informacyjnymi dotyczącymi przetwarzania danych osobowych przez Bank BPH S.A..

KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH?
JAK MOŻNA SKONTAKTOWAĆ SIĘ Z INSPEKTOREM
OCHRONY DANYCH BANKU BPH?

Administratorem danych osobowych jest Bank BPH S. A.
z siedzibą w Gdańsku, przy ul. Cypriana Kamila Norwida 1, 80-280 Gdańsk (dalej: Bank BPH),
Kontakt.
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych  jest możliwy drogą elektroniczną, kierując prośbę na adres iodo.bph@ge.com lub pisemnie. Dane Inspektora Ochrony Danych.

NA JAKIEJ PODSTAWIE I W JAKIM CELU BANK BPH PRZETWARZA
DANE OSOBOWE

Bank BPH przetwarza dane osobowe:

  1. Na podstawie zawartej umowy kredytu hipotecznego - w celu wykonywania czynności związanych z zawarciem i realizacją tej umowy, obejmujących również czynności które Bank BPH podejmuje
    przed jej zawarciem.
  2. Na podstawie ciążącego na Banku BPH obowiązku prawnego, wynikającego min. z ustawy Prawo bankowe, ustawy o rachunkowości, ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, ustawy o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej:
    • w celu wykonywania czynności związanych z badaniem zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego, z wykonaniem analiz statystycznych; z obowiązkami rachunkowymi, archiwizacyjnymi, analitycznymi; z rozpatrywaniem reklamacji, z zachowaniem bezpieczeństwa transakcji,  z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
  3. Na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Banku BPH:
    • w celu wykonywania czynności związanych z marketingiem własnych usług Banku BPH - w trakcie trwania umowy kredytu, a za zgodą Pani/Pana, również po jej wygaśnięciu, w tym profilowania na potrzeby określenia preferencji lub potrzeb w zakresie usług Banku BPH i w związku z tym przedstawienia Pani/Panu stosownej oferty;
    • w celu dochodzenia lub obrony roszczeń przez Bank BPH;
    • w celu profilowania realizowanego w związku z zarządzaniem ryzykiem kredytowym

JAK DŁUGO BANK BPH BĘDZIE PRZETWARZAŁ DANE OSOBOWE

Dane osobowe będą przetwarzane:

  1. W zakresie zawartej umowy - przez okres jej realizacji , a po tym czasie przez okres, w którym mogą ujawnić się roszczenia związane z umową, tj. okres przedawnienia roszczeń, a w przypadku ich ujawnienia - tak długo jak to będzie niezbędne do ich dochodzenia.
  2. W zakresie ciążącego na Banku BPH obowiązku prawnego przez okres wyznaczony przepisami prawa, min. przepisami o rachunkowości, ustawą Prawo bankowe.
  3. W zakresie uzasadnionego interesu Banku BPH jakim jest marketing własnych usług – przez okres do czasu zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania w tym celu, a jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody –
    przez okres do czasu odwołania zgody.

JAKIE KATEGORIE DANYCH OSOBOWYCH PRZETWARZA BANK BPH

Bank BPH przetwarza dane służące do identyfikacji i weryfikacji klienta, dane adresowe, dane kontaktowe, dane transakcyjne, dane służące do badania zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego, dane służące do stosowania środków bezpieczeństwa finansowego, dane finansowe związane ze świadczeniem usług, dane odnoszące się do preferencji i zachowań, dane dotyczące działalności gospodarczej, zawodowej lub społecznej, dane audiowizualne związane z zabezpieczeniem mienia i majątku, dane związane z nagrywaniem rozmów dla celów bezpieczeństwa lub celów dowodowych.

PRAWA OSÓB ZWIĄZANE Z PRZETWARZANIEM DANYCH

  1.  Prawo do uzyskania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia (o ile nie zakłóca to realizacji umowy lub obowiązków Banku BPH wynikających z przepisów prawa), ograniczenia przetwarzania.
    • Realizując prawo dostępu do danych jest Pani/Pan uprawniona/y do uzyskania od Banku BPH potwierdzenia, czy przetwarzane są Pani/Pana dane osobowe; uzyskania ich kopii oraz do uzyskania informacji m.in. o: celach przetwarzania, kategoriach danych osobowych, kategoriach odbiorców, którym dane osobowe zostały lub zostaną ujawnione, planowanym okresie przechowywania danych osobowych oraz źródle ich pozyskania przez Bank BPH.
    • Realizując prawo do sprostowania danych jest Pani/Pan uprawniona/y do żądania od Banku BPH sprostowania lub uzupełnienia dotyczących Pani/Pana danych osobowych, które są nieprawidłowe lub niekompletne.
    • Realizując prawo do usunięcia danych jest Pani/Pan uprawniona/y do żądania od Banku BPH usunięcia dotyczących Pani/Pana danych osobowych, w szczególności w przypadku, gdy dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub złożony został skuteczny sprzeciw wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
    • Realizując prawo do ograniczenia przetwarzania jest Pani/Pan uprawniona/y do żądania od Banku BPH ograniczenia przetwarzania danych, w szczególności, gdy Pani/Pan kwestionuje prawidłowość danych osobowych lub wnosi sprzeciw wobec ich przetwarzania – na okres pozwalający Bankowi BPH zweryfikować zasadność żądania
  2. Prawo do przenoszenia swoich danych w zakresie technicznie możliwym.
    • Realizując prawo do przenoszenia danych ma Pani/Pan prawo do uzyskania od Banku BPH w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego Pani/Pana dane osobowe, które Pani/Pan dostarczył/a Bankowi BPH. Ponadto, ma Pani/Pan prawo zażądać, aby Bank BPH przesłał innemu administratorowi Pani/Pana dane osobowe, o ile jest to technicznie możliwe. Powyższe uprawnienie dotyczy wyłącznie danych osobowych, które Bank BPH przetwarza na podstawie Pani/Pana zgody lub na podstawie zawartej z Panią/Panem umowy.
  3. Prawo do wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Bank BPH, w tym profilowania  na tej podstawie oraz do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w celu wykonywania czynności związanych z marketingiem własnych usług Banku BPH.
    • Realizując prawo do wniesienia sprzeciwu jest Pani/Pan uprawniona/y do wniesienia z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Bank BPH. Pomimo sprzeciwu Bank BPH jest uprawniony w dalszym ciągu przetwarzać te dane osobowe, jeżeli wykaże istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  4. Prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie przetwarzania danych osobowych.
  5. Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeżeli przetwarzanie określonych danych lub w określonym celu odbywa się na podstawie wyrażonej zgody, z tym że, cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

KATEGORIE ODBIORCÓW DANYCH

  1. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być: Biuro Informacji Kredytowej, Biura Informacji Gospodarczej, Związek Banków Polskich, Bank Gospodarstwa Krajowego, o ile została udzielona w tym zakresie zgoda, Rzecznik Finansowy, organy administracji publicznej, o ile żądają udostępnienia w związku z toczącym się postępowaniem,  a obowiązek udostępnienia danych wynika z przepisów prawa.
  2. W przypadku udzielenia Pani/Panu wsparcia w spłacie kredytu (zgodnie z Ustawą z dnia 9.10.2015 r. o wsparciu kredytobiorców, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy i znajdują się w trudnej sytuacji finansowej), Pani/Pana dane osobowe będą przekazane do Banku Gospodarstwa Krajowego, za pośrednictwem którego, realizowane jest wsparcie.
  3. Ponadto Pani/Pana dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Banku BPH m.in. dostawcom realizującym obsługę portfela kredytowego z siedzibą w Polsce, dostawcom usług archiwizacji dokumentacji, podmiotom przetwarzającym dane w celu windykacji należności, kancelariom prawnym świadczącym wsparcie prawne – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy  z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora.

 OBSŁUGA WĄTPLIWOŚCI DOTYCZĄCYCH PRZETWARZANIA PRZEZ BANK DANYCH OSOBOWYCH

  1. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących korzystania z przysługujących praw należy skontaktować się z Bankiem BPH, Kontakt.
  2. Swoje wątpliwości może Pani/Pan również wyjaśnić poprzez kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Banku BPH.

 

PODANIE DANYCH JEST DOBROWOLNE, ALE W PEWNYM ZAKRESIE NIEZBĘDNE DO ZAWARCIA REALIZACJI UMOWY LUB USTALENIA OBOWIĄZKU,  KTÓRY MOŻE WYNIKAĆ Z PRZEPISÓW PRAWA