Polecenie zapłaty
Informujemy, że od 15 stycznia 2018r. Bank BPH SA, wprowadza zmiany w zasadach funkcjonowania Polecenia Zapłaty. Zmiany nie wymagają od Klientów korzystających z tej usługi żadnych akceptacji ani modyfikacji złożonej Zgody na obciążanie rachunku.
Przypominamy, że Polecenie Zapłaty umożliwia cykliczne spłaty rat kredytu ze wskazanego rachunku Klienta, prowadzonego w złotych polskich, bez konieczności wydawania każdorazowo dyspozycji przelewu.
Polecenie Zapłaty mogą aktywować również Klienci, którzy dotychczas nie korzystali z tej formy spłaty kredytu. Warunkiem aktywowania usługi jest złożenie w Banku BPH SA pisemnej dyspozycji. Druk ustanowienia Polecenia Zapłaty wraz z Instrukcją jest dostępny tutaj (PDF).
Jakie zmiany zostaną wprowadzone od 15 stycznia 2018r.?
- Wniosek o realizację Polecenia Zapłaty, składany przez Bank BPH, wysyłany będzie do banku prowadzącego rachunek osobisty Klienta maksymalnie przez pięć kolejnych dni roboczych, zaczynając od dnia, w którym upływa data płatności raty kredytu (obecnie Bank wysyła tylko jeden wniosek w dniu płatności raty kredytu).
- Wniosek wysyłany w dniu płatności raty kredytu obejmował będzie całą należność wobec Banku - wymaganą w tym dniu ratę kredytu, opłaty bankowe, o ile zostały naliczone, oraz ewentualne zaległości w spłacie rat z poprzednich miesięcy.
- W przypadku braku realizacji pierwszego wniosku, maksymalnie w czterech kolejnych dniach, Bank będzie podejmować próby wysyłania kolejnych wniosków o zapłatę należności. Wysokość wnioskowanej w nich kwoty będzie równa wartości pozostałej do spłaty całości lub części bieżącej raty.
- Środki otrzymane przez Bank BPH będą księgowane na spłatę poszczególnych wymagalnych rat kredytu, w tym odsetek, kapitału oraz opłat, w kolejności określonej w umowie kredytu.
- Brak zapewnienia wystarczającej kwoty środków, w pierwszym dniu realizacji Polecenia Zapłaty na rachunku osobistym Klienta, może spowodować powstanie opóźnienia w spłacie kredytu oraz naliczenie odsetek karnych.
- Jeśli, pomimo wysłania pięciu kolejnych wniosków o środki w ramach Polecenia Zapłaty, wartość należności wobec Banku nie zostanie pokryta w całości, Kredytobiorca będzie zobowiązany do wpłacenia zaległej kwoty samodzielnie, z pominięciem usługi Polecenia Zapłaty.
Sposób obsługi Polecenia Zapłaty od dnia 15 stycznia 2018r. zaprezentowany został na poniższym diagramie:
W przypadku pytań o samą usługę Polecenia Zapłaty jak i wprowadzane do niej zmiany, prosimy o kontakt z Infolinią Banku.