×

Jak wykorzystujemy pliki cookie?

Niezbędne pliki cookie są wykorzystywane w celu prawidłowego funkcjonowania strony. Strona korzysta również z analitycznych plików cookie, które wykorzystywane są w celu ulepszania funkcjonowania strony i informacji o sposobie korzystania ze strony. W celu uzyskania więcej informacji na temat wykorzystywania plików cookie, zapoznaj się z naszą Polityką cookie.

Polecenie zapłaty

Informujemy, że od 15 stycznia 2018r. Bank BPH SA, wprowadza zmiany w zasadach funkcjonowania Polecenia Zapłaty. Zmiany nie wymagają od Klientów korzystających z tej usługi żadnych akceptacji ani modyfikacji złożonej Zgody na obciążanie rachunku.

 

Przypominamy, że Polecenie Zapłaty umożliwia cykliczne spłaty rat kredytu ze wskazanego rachunku Klienta, prowadzonego w złotych polskich, bez konieczności wydawania każdorazowo dyspozycji przelewu.

 

Polecenie Zapłaty mogą aktywować również Klienci, którzy dotychczas nie korzystali z tej formy spłaty kredytu. Warunkiem aktywowania usługi jest złożenie w Banku BPH SA pisemnej dyspozycji.  Druk ustanowienia Polecenia Zapłaty wraz z Instrukcją jest dostępny druk ustanowienia Polecenia Zapłaty wraz z Instrukcją (PDF).otwiera się w nowej karcie

 

JAKIE ZMIANY ZOSTANĄ WPROWADZONE OD 15 STYCZNIA 2018R.?

 

  • Wniosek o realizację Polecenia Zapłaty, składany przez Bank BPH, wysyłany będzie do banku prowadzącego rachunek osobisty Klienta maksymalnie przez pięć kolejnych dni roboczych, zaczynając od dnia, w którym upływa data płatności raty kredytu (obecnie Bank wysyła tylko jeden wniosek w dniu płatności raty kredytu).
  • Wniosek wysyłany w dniu płatności raty kredytu obejmował będzie całą należność wobec Banku - wymaganą w tym dniu ratę kredytu, opłaty bankowe, o ile zostały naliczone, oraz ewentualne zaległości w spłacie rat z poprzednich miesięcy.
  • W przypadku braku realizacji pierwszego wniosku, maksymalnie w czterech kolejnych dniach, Bank będzie podejmować próby wysyłania kolejnych wniosków o zapłatę należności. Wysokość wnioskowanej w nich kwoty będzie równa wartości pozostałej do spłaty całości lub części bieżącej raty.
  • Środki otrzymane przez Bank BPH będą księgowane na  spłatę poszczególnych  wymagalnych rat kredytu, w tym odsetek, kapitału oraz opłat, w kolejności określonej w umowie kredytu.
  • Brak zapewnienia wystarczającej kwoty środków, w pierwszym dniu realizacji Polecenia Zapłaty na rachunku osobistym Klienta, może spowodować powstanie opóźnienia w spłacie kredytu oraz naliczenie odsetek karnych.
  • Jeśli, pomimo wysłania pięciu kolejnych wniosków o środki w ramach Polecenia Zapłaty, wartość należności wobec Banku nie zostanie pokryta w całości, Kredytobiorca będzie  zobowiązany do wpłacenia zaległej kwoty samodzielnie, z pominięciem usługi Polecenia Zapłaty.

 

SPOSÓB OBSŁUGI POLECENIA ZAPŁATY OD DNIA 15 STYCZNIA 2018R. ZAPREZENTOWANY ZOSTAŁ NA PONIŻSZYM DIAGRAMIE:

 

Pokaż diagram sposobu obsługi Polecenia Zapłaty. Alternatywa tekstowa poniżej

 

Dzień 1

Bank wysyła wniosek w ramach Polecenia Zapłaty, uwzględniając:

  • Ratę bieżącą
  • Ewentualne zaległości
  • Opłaty bankowe (jeśli zostały naliczone)

Dzień zapadalności raty

Dzień 2

Jeśli Bank nie otrzyma wnioskowanej pierwszego dnia kwoty, to 2 dnia wysyła wniosek, uwzględniając:

  • Tylko ratę bieżącą

Środki otrzymane przez Bank BPH będą księgowane w kolejności określonej w umowie kredytu.

Dzień 3, Dzień 4, Dzień 5, ...

Jeżeli Bank nie otrzyma należności lub wysokość kwoty nie pokrywa całości należności, to przez kolejne 3 dni Bank wysyła wniosek, uwzględniając:

  • Całość lub część bieżącej raty

W przypadku gdy, pomimo wysłania łącznie 5 kolejnych wniosków o środki w ramach Polecenie Zapłaty, nie uda się spłacić całej należności, będą Państwo zobowiązani do spłaty pozostałej kwoty samodzielnie, z pominięciem usługi Polecenia Zapłaty.

 

W przypadku pytań o samą usługę Polecenia Zapłaty jak i wprowadzane do niej zmiany, prosimy o kontakt z Infolinią Banku.