×

Jak wykorzystujemy pliki cookie?

Niezbędne pliki cookie są wykorzystywane w celu prawidłowego funkcjonowania strony. Strona korzysta również z analitycznych plików cookie, które wykorzystywane są w celu ulepszania funkcjonowania strony i informacji o sposobie korzystania ze strony. W celu uzyskania więcej informacji na temat wykorzystywania plików cookie, zapoznaj się z naszą Polityką cookie.

Dwustopniowa autentykacja SBI

Wprowadzamy dwustopniową autentykację logowania

Aby zwiększyć bezpieczeństwo Państwa danych, do końca bieżącego roku (2025) wdrożymy dwustopniową autentykację (2FA) podczas logowania do Systemu Bankowości Internetowej (SBI).

 

1. Czym jest dwustopniowa autentykacja (2FA)?

Po wdrożeniu dwustopniowej autentykacji, oprócz wpisania loginu i hasła, konieczne będzie dodatkowe uwierzytelnienie za pomocą jednorazowego kodu weryfikacyjnego. Wybranie metody dostarczenia kodu będzie możliwe podczas pierwszego logowania po wdrożeniu nowej funkcjonalności. Kod należy wpisać w dodatkowym polu, w oknie logowania.

 

2. Jakie metody mogę wybrać do otrzymywania kodu?

Przy pierwszym logowaniu prosimy o wybór preferowanego sposobu otrzymywania kodu:

  • Kanał SMS

Jednorazowy kod zostanie wysłany na Pani/Pana   numer telefonu, zarejestrowany w Banku.

  • Kanał e-mail

Kod weryfikacyjny zostanie wysłany na Pani/Pana  adres e-mail, zarejestrowany w Banku.

Uwaga: Jeśli posiada Pani/Pan zagraniczny numer telefonu, wiadomość SMS nie zostanie dostarczona. Prosimy o wybranie kanału E-mail.

 

3. Czy mogę później zmienić wybraną metodę?

Tak, w każdej chwili można  zmienić metodę autentykacji. W tym celu należy zalogować  się do aplikacji,  przejść do Profilu Klienta i wybrać nową opcję.

 

4. Nie otrzymałem/am kodu E-mail – co zrobić?

Należy sprawdzić:

  • czy jest zasięg,
  • czy numer jest aktywny,
  • a następnie ponownie nacisnąć w Systemie Bankowości Internetowej przycisk generowania kodu.

Jeśli problem się powtarza, należy skontaktować się z infolinią Banku.

 

5. Nie otrzymałem/am kodu SMS – co zrobić?

Sprawdzić , czy:

  • jest dostęp do Internetu;
  • wiadomość nie została przekierowana do folderu „SPAM” w skrzynce odbiorczej,
  • w Banku podany jest polski numer telefonu do kontaktu. Jeśli podany jest zagraniczny numer telefonu, ta metoda nie jest właściwa. Należy skontaktować się z Bankiem, aby zmienić metodę zgodnie z informacją w pkt. 8.

 

6. Czy dwustopniowa autentykacja będzie wymagana przy każdym logowaniu?

Tak. Po wdrożeniu funkcji, każdorazowe logowanie będzie wymagało podania dodatkowego kodu niezależnie od metody.

 

7. Czy mogę całkowicie zrezygnować z dwustopniowej autentykacji?

Funkcja 2FA została wprowadzona dla bezpieczeństwa Państwa danych i będzie wymagana przy każdym logowaniu. To standardowe rozwiązanie dla instytucji finansowych.

 

8. Jak mogę zweryfikować moje dane o numerze telefonu lub adresie e-mail?

Po wdrożeniu funkcjonalności przy pierwszym logowaniu do SBI zostanie wyświetlone okno umożliwiające wybór metody 2FA wraz z wybranymi elementami zarejestrowanych w Banku nr telefonu i adresu e-mail.

  • SMS – będą wyświetlane 3 pierwsze i 2 ostatnie cyfry numeru telefonu.
  • E-MAIL - będą wyświetlane 3 pierwsze i 3 ostatnie znaki adresu e-mail.

W przypadku braku danych lub wyświetleniu niepoprawnych danych, prosimy o kontakt z infolinią Banku w celu weryfikacji ich poprawności i ewentualnej zmiany.

 

Uwaga: Po wdrożeniu 2FA nie będzie możliwości zmiany danych w SBI bez poprawnego zalogowania się do systemu, tj. wprowadzeniu loginu, hasła i kodu 2FA.

Zmiana danych kontaktowych w SBI będzie możliwa po poprawnym zalogowaniu się za pośrednictwem odpowiedniej formatki zmiany danych dostępnej w sekcji Wiadomości. Zmiany danych wykonane w SBI zostaną wprowadzone do systemów Banku następnego dnia roboczego po wypełnieniu i przesłaniu formatki.

 

 

9. Jak zmienić dane o numerze telefonu i adresie e-mail?

Dane o numerze telefonu i o adresie E-mail mogą Państwo zmienić wybierając jeden z poniższych sposobów:

  1. Wysłanie zlecenia w formie pisemnej/listownej na adres Banku - ul. Cypriana Kamila Norwida 1, 80-280 Gdańsk,
  2. Wysłanie zlecenia w formie email na adres KontaktBPH@ge.com, z podanego w Banku wcześniej adresu email,
  3. Kontakt z Infolinią Banku pod numerem +48 58 300 75 00 (z telefonów stacjonarnych, komórkowych i z zagranicy) lub 801 889 889 (z telefonów stacjonarnych),
  4. W Systemie Bankowości Internetowej (po poprawnym zalogowaniu) – poprzez wysłanie dedykowanej wiadomości po wybraniu panelu „Wiadomości”, następnie kliknięciu przycisku „Nowa wiadomość” i wybraniu w polu „Kategoria” formularza „Zmiana danych osobowych”. Formularz umożliwia uzupełnienie Państwa danych osobowych i teleadresowych.