×

Jak wykorzystujemy pliki cookie?

Niezbędne pliki cookie są wykorzystywane w celu prawidłowego funkcjonowania strony. Strona korzysta również z analitycznych plików cookie, które wykorzystywane są w celu ulepszania funkcjonowania strony i informacji o sposobie korzystania ze strony. W celu uzyskania więcej informacji na temat wykorzystywania plików cookie, zapoznaj się z naszą Polityką cookie.

Śmierć Kredytobiorcy – procedura spadkowa

Podstawowe informacje:

Spadkobiercy, wskazani w prawomocnym postanowieniu o stwierdzeniu nabycia spadku, wydanym przez sąd lub akcie poświadczenia dziedziczenia, sporządzonym przez Notariusza wstępują w prawa i obowiązki osoby zmarłego Kredytobiorcy.

Jak zgłosić śmierć Kredytobiorcy do Banku:

  • najszybszym sposobem zgłoszenia jest kontakt z infolinią Banku pod numerem telefonu 801 889 889* (z telefonów stacjonarnych) lub 58 30 07 500 (z telefonów stacjonarnych, komórkowych i w przypadku połączeń zagranicznych). W ślad za tym należy przesłać do Banku niezbędne dokumenty na adres Banku:
    ul. Cypriana Kamila Norwida 1, 80-280 Gdańsk,
  • wysyłając wymagane dokumenty poprzez wiadomość elektroniczną na adres Banku:
    KontaktBPH@ge.com,
  • przez Platformę Internetową Banku, korzystając z zakładki „wyślij wiadomości”
    (dla zarejestrowanych klientów).

Zgłoszenia może dokonać każda osoba, nie tylko najbliższa rodzina. 

Niezbędne dokumenty:

 

Spadkobiercy Kredytobiorcy  zobowiązani są niezwłocznie dostarczyć do Banku następujące dokumenty:

  • oryginał odpisu aktu zgonu,
  • odpis  prawomocnego postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku bądź notarialnego aktu poświadczenia dziedziczenia po zmarłej/zmarłym,
  • kopie dowodów tożsamości potwierdzone podpisem właściciela danego dokumentu,
  • uzupełniony i podpisany „Formularz danych osobowych” ,
  • w przypadku osób małoletnich wymagany jest akt urodzenia, zaświadczenie o nadanym numerze ewidencyjnym PESEL osoby małoletniej, kopia dowodu tożsamości  przedstawiciela ustawowego potwierdzona podpisem właściciela dokumentu oraz – w zależności od sytuacji występującej w danej sprawie – może być wymagana zgoda sądu opiekuńczego na dokonywanie niektórych czynności prawnych w zakresie umowy kredytu,
  • zawiadomienie sądu wieczystoksięgowego, potwierdzające dokonanie zmiany prawa własności w dziale II Księgi Wieczystej nieruchomości. będącej zabezpieczeniem kredytu, zgodnie z postanowieniem sądu o nabyciu spadku/notarialnym aktem poświadczenia dziedziczenia.

    Dokumenty przesłane do Banku drogą elektroniczną (e-mail, System Bankowości Internetowej)  będą traktowane jako oryginał, pod warunkiem opatrzenia ich podpisem kwalifikowanym, wystawionym przez urzędy (dot. akt zgonu, akty z urzędu stanu cywilnego, inne zaświadczenia).

     

    Możliwe jest także przedstawienie kopii wyżej wymienionych dokumentów, jeśli zostaną potwierdzone za zgodność z oryginałem przez notariusza.

    Analiza przez Bank:

    Bank  zweryfikuje otrzymaną dokumentację i  wprowadzi zmiany w systemie Banku, ujawniając spadkobierców jako odpowiedzialnych za spłatę kredytu. Następnie Bank  potwierdzi tę odpowiedzialność w pisemnej korespondencji, wysłanej  do spadkobierców.  

    Zmiana zobowiązanych do spłaty kredytu, na skutek dziedziczenia, nie wymaga  sporządzenia i podpisania aneksu  do umowy kredytu.

    Ważne:
    Do momentu przedstawienia pełnej dokumentacji wymaganej przez Bank, do ujawnienia spadkobierców w systemie Banku jako zobowiązanych do spłaty kredytu,  niemożliwe  jest wprowadzenie zmian do umowy kredytu.

    * opłata za połączenie jest zależna od taryfy danego operatora.