Bank BPH (grupa GE Capital)
Bank BPH (grupa GE Capital)

Strona główna » Karty » Karty do konta

1. BEZPIECZNE KORZYSTANIE Z KARTY
2. WYPŁATY Z BANKOMATU
3. ZAKUPY Z KARTĄ


1. BEZPIECZNE KORZYSTANIE Z KARTY
Karty płatnicze stanowią wygodny i bezpieczny sposób korzystania z pieniędzy. Bezpieczny - jeżeli będziemy przestrzegać kilku podstawowych zasad dotyczących korzystania z nich:

  • ODBIÓR KARTY I KODU PIN

Aby korzystanie z karty płatniczej było bezpieczne należy przede wszystkim  sprawdzić, czy przesyłka z kartą dotarła w stanie nienaruszonym (to samo dotyczy przesyłki z kodem PIN). Jeżeli przesyłka byłaby uszkodzona należy to zgłosić w Oddziale Banku.

  •  PODPIS NA KARCIE

Po otrzymaniu karty należy pamiętać, aby ją podpisać. Najlepiej wpisać całe imię i nazwisko.

  • KOD PIN

Kod PIN stanowi elektroniczny podpis posiadacza karty i dlatego istotne jest, aby pod żadnym pozorem nie udostępniać go nikomu - nawet pracownikowi Banku. Najlepiej jest więc zapamiętać swój kod PIN. Jeśli musimy zapisać kod, to nie należy go nosić razem z kartą, a w szczególności nie zapisywać na karcie!

  • BEZPIECZNE UŻYWANIE KARTY

Aby mieć pewność, że transakcje dokonywane kartą płatniczą są bezpieczne należy pamiętać, aby w czasie dokonywania transakcji być obecnym przy czynnościach autoryzacyjnych. Pracownik sklepu, czy restauracji nie ma prawa robić tego bez obecności posiadacza karty.


2. WYPŁATA Z BANKOMATU
Wypłaty z bankomatu to wygodny sposób korzystania z pieniędzy zgromadzonych na rachunku bankowym. Jeżeli chcemy bezpiecznie wypłacać gotówkę z bankomatu powinniśmy przestrzegać kilku podstawowych reguł:

  • CZY BANKOMAT OBSŁUGUJE DANĄ KARTĘ?

Przed skorzystaniem z bankomatu, należy sprawdzić czy urządzenie obsługuje daną kartę. Zwykle na ekranie bankomatu lub wokół niego znajdują się znaki systemów płatniczych jakie obsługuje (np. VISA, MasterCard, Cirrus, American Express itp.)

  • WŁOŻENIE KARTY

Kartę należy włożyć do szczeliny bankomatu zgodnie z rysunkiem umieszczonym na monitorze bankomatu lub obok niego.

  • WYBÓR JĘZYKA1

Niektóre bankomaty wyposażone są w funkcje wyboru języka, w którym mają być wyświetlane instrukcje.

  •  WPROWADZENIE KODU PIN

Korzystając z klawiatury numerycznej należy wprowadzić czterocyfrowy kod PIN. Aby zachować bezpieczeństwo transakcji na ekranie bankomatu zamiast cyfr pojawią się gwiazdki
UWAGA - Kod PIN należy wprowadzać uważnie. Jeśli 3-krotnie wprowadzony zostanie błędny PIN bankomat może zatrzymać kartę. W takim przypadku należy się skontaktować z Oddziałem Banku lub zadzwonić na działającą całą dobę Infolinię (58) 308 58 58.
!!! -Niektóre bankomaty mogą wymagać wprowadzenia sześciocyfowego PIN-u. Wówczas przed czterocyfrowym numerem PIN należy wprowadzić dwa zera.

  • ZATWIERDZENIE KODU PIN

Wprowadzenie kodu PIN należy zatwierdzić klawiszem  'ZATWIERDŹ',  'WYKONAJ',  'ENTER' lub innym klawiszem zgodnie z instrukcją wyświetloną na ekranie bankomatu.

  •  WYBÓR OPERACJI1

Korzystając z niektórych bankomatów można zostać poproszonym o wybór operacji: np. wypłata gotówki, sprawdzenie salda rachunku, wykonanie przelewu itp. Chcąc wybrać gotówkę należy wybrać funkcje 'WYPŁATA GOTÓWKI'.

  • WYBÓR KWOTY

Na ekranie bankomatu pojawi się kilka różnych kwot pieniędzy. Można wybrać jedną z nich naciskając odpowiedni przycisk, lub też wybrać pozycję 'INNA' przyciskając odpowiedni klawisz. Następnie należy przycisnąć klawisz 'ZATWIERDŹ', 'WYKONAJ' lub 'ENTER'.

  • INDYWIDUALNY WYBÓR KWOTY

Wybierając pozycję 'INNA' należy wprowadzić własną kwotę zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie bankomatu używając klawiatury numerycznej. Zwykle bankomaty wypłacają kwoty będące wielokrotnościami okrągłej kwoty np. 20 lub 50 złotych.

  • POTWIERDZENIE WYBRANEJ KWOTY1

Jeśli na ekranie pojawi się prośba o potwierdzenie wybranej kwoty należy nacisnąć klawisz 'TAK'. Po naciśnięciu 'NIE' będzie należało ponownie wprowadzić kwotę.

  • WYDRUK POTWIERDZENIA OPERACJI1

Aby wydrukowało się potwierdzenie dokonanej operacji należy przycisnąć odpowiedni klawisz.

  • ODBIÓR PIENIĘDZY, KARTY I WYDRUKU POTWIERDZENIA OPERACJI

Ze szczeliny bankomatu powinny się wysunąć pieniądze. Należy je od razu zabrać, gdyż ze względów bezpieczeństwa będą one tam dostępne tylko kilka sekund. Nieodebrane pieniądze zostaną schowane z powrotem do bankomatu. Należy również odebrać kartę oraz wydruk.
UWAGA - w zależności od urządzenia-  kolejność wydawania pieniędzy, karty oraz wydruków potwierdzeń może być różna.

 

1 Funkcja ta nie występuje w każdym bankomacie.

 
3. ZAKUPY Z KARTĄ

Płacenie kartą w sklepach i lokalach usługowych jest bardzo proste i wygodne. Jak zwykle, używając kart płatniczych, dobrze jest stosować kilka prostych reguł:

  • CZY DANĄ KARTĄ PŁATNICZĄ MOŻNA DOKONAĆ TRANSAKCJI?

Przed rozpoczęciem zakupów należy się upewnić, czy dany sklep lub placówka usługowa akceptują konkretną kartę płatniczą. Zwykle na drzwiach wejściowych oraz przy kasach znajdują się oznaczenia kart, które dana placówka akceptuje.

  • WYBÓR TOWARU/ USŁUGI

Jeśli dana placówka akceptuje płatności kartą, można wybrać towary lub złożyć zamówienie.

 

  •  WYDANIE KARTY SPRZEDAWCY

Po dokonaniu zakupów lub skorzystaniu z usługi należy wręczyć kartę sprzedawcy.
UWAGA - należy pamiętać, aby być obecnym przy czynnościach autoryzacyjnych. Pracownik sklepu czy restauracji nie ma prawa robić tego bez obecności posiadacza karty.

 

  • SPRAWDZENIE POPRAWNOŚCI KWOTY

Na dowodzie dokonania transakcji należy sprawdzić, czy kwota transakcji jest prawidłowa.
UWAGA - niektóre punkty handlowo-usługowe dysponują elektronicznymi klawiaturami, które służą do autoryzacji transakcji. W takim przypadku kwotę transakcji akceptuje się na tych małych terminalach (dotyczy to wyłącznie kart płaskich takich jak Visa Sezam Electron oraz Maestro Sezam).

 

  • PODPIS NA DOWODZIE DOKONANIA TRANSAKCJI

Jeśli kwota transakcji jest prawidłowa, można złożyć podpis na dowodzie transakcji, lub wprowadzić i zaakceptować PIN (elektroniczny podpis) na elektronicznej klawiaturze.
UWAGA - Podpis na dowodzie transakcji musi być zgodny z podpisem na karcie.

 

  • ODBIÓR KARTY, DOWODU TRANSAKCJI ORAZ PARAGONU

Po zakończeniu procesu autoryzacji, należy odebrać od sprzedawcy jeden egzemplarz dowodu dokonania transakcji i paragon kasowy. Dobrze jest go zachować, aby móc porównać z historią operacji na rachunku bankowym.


 
 

Skontaktuj się z nami

Jesteś zainteresowany tym produktem? 
 

801 406 406
58 300 70 69



Posiadasz ten produkt i masz pytania?
Przejdź na stronę Kontakt.  

 

Koszt połączenia według taryfy operatora.